Søk Nav
Partnerfortolket
Kommunikasjonshjelpemiddel
for Tegn Til Tale
Milla Says Et unikt hjelpemiddel
Milla Says er et unikt hjelpemiddel som styrker kommunikasjonen for personer som bruker Tegn Til Tale.
Hjelpemiddelet er spesielt utviklet for å hjelpe brukere og deres kommunikasjonspartnere – og/ eller nærpersoner – til å forstå og tolke tegn på en korrekt måte.
Alle mennesker har rett til å bli forstått på sitt eget språk, og god kommunikasjon er viktig for å skape gode relasjoner, og bidra til trygghet og tillit, utvikling og læring.
Lenke til søknad og skjema finner du her
For alle aldre og behov
Milla Says er et hjelpemiddel som støtter kommunikasjonen for barn, ungdom og voksne med språkforsinkelser. Det kan gjelde ulike diagnoser som Downs syndrom, cerebral parese eller autisme, eller andre årsaker til at man har forsinket eller uklart talespråk. Systemet er tilpasset alle som bruker Tegn Til Tale, personlige og kroppslige tegn for å kommunisere.
Søk Hjelpemidler
gjennom NAV
Du kan finne mer informasjon og søke om Milla Says gjennom NAV Hjelpemiddelsentralen. Besøk deres database for å se filmer, få informasjon om hvordan du søker, og vårt HMS-nummer.
Besøk NAV sin hjelpemiddeldatabase for mer informasjon om vår avtale med NAV og hvordan du kan søke om Milla Says som en løsning for Tegn Til Tale-kommunikasjon.
Lenke til søknad og skjema finner du her
Søknadsprosess
Langvarig Behov
Hvis du har et behov for kommunikasjonshjelpemidler som varer over to år, kan du søke om gratis utlån fra NAV.
Kartlegging
Sørg for at behovet for Tegn Til Tale er kartlagt av PPT, habiliteringstjenesten eller lignende.
Dokumentasjon
Inkluder en beskrivelse av funksjonsnedsettelse og behov, samt hvorfor hjelpemidlet er nødvendig. Legg ved rapporter og tester som støttedokumentasjon.
Hva Inkluderer pakken?
- Sharing by Milla Says: En app som gir nærpersoner bedre tolkning av bruker sine tegn.
-
Communicator by Milla Says:Styrker brukeren på sine egne tegn og de kan vise sine tegn til nærpersoner.
-
Support og Opplæring:Ubegrenset teknisk støtte, lagring og gratis programvareoppdateringer er inkludert
for å sikre at du alltid har tilgang til de nyeste funksjonene og beste støtten.
Besøk NAV sin hjelpemiddeldatabase for mer informasjon om vår avtale med NAV og hvordan du kan søke om Milla Says som en løsning for Tegn Til Tale-kommunikasjon.
Milla Says er designet for å sikre at alle viktige rundt brukeren har tilgang til og forstår brukerens personlige tegn. Dette styrker kommunikasjonsmiljøet og gjør hverdagen enklere for både brukeren og partnerne.
Artikkelnummer for Milla Says Partnerfortolket Hjelpemiddel
NAV HMS – Artikkelnummer: 327441
Klassifisering. Samtalehjelpemidler med dynamisk display